Poctivé uzeniny, jogurty z minimlékáren, sýry od farmářů, sladké speciality, stoprocentní mošty či piva z malých pivovarů a mnoho dalších výrobků nabídne prodejna během 32 celodenních zastávek v českých a moravských regionech. Naváže tak na loňské úspěšné putování, kdy se prodejna s  výrobky oceněnými značkou Regionální potravina těšila velké přízni zákazníků.
„Cílem je oslovit co nejvíce spotřebitelů a informovat je o existenci značky. Ochutnávka jim dá jedinečnou možnost se přesvědčit, že značku Regionální potravina dostanou opravdu ty nejlepší potraviny z regionů,“ říká ředitelka odboru komunikace Ministerstva zemědělství Eva Chaloupková.

Facebook

Pojízdná prodejna navazuje na trend farmářských trhů, kde se sortiment potravin z regionů běžně prodává
Zákazníci díky nákupu přímo od výrobce vědí, odkud nakoupené potraviny pochází, jak se vyrábí a z jakých surovin. Mají záruku větší čerstvosti a mnohdy i lepší ceny než v maloobchodě. Svou pojízdnou prodejnu mají mnohdy i sami farmáři. Například František Němec z Vysočiny, který získal značku Regionální potravina v roce 2012. S pojízdnou prodejnou Farmy rodiny Němcovy objíždí osm regionů a nabízí především mléčné výrobky z vlastní produkce. „Dnešní farmáři nečekají na zákazníky, až k nim přijdou a nakoupí si přímo ze dvora. To funguje také, ale ne všichni na takový způsob nákupu mají čas.  Pojízdná prodejna je proto dobrým doplněním, můžu s ní oslovit jinou skupinu,“ vysvětluje František Němec.

Iva Burianová

www.regionalnipotravina.cz