„Naše prodeje vykazují, že 93 % spotřebitelů si zakoupí LED TV a 7 % plazmu. Výsledky jsou téměř totožné se spotřebitelskými zvyky v západní Evropě,“ vysvětluje Tomáš Jirák ze společnosti Datart. „Televizory s technologií 4K, které jsou novinkou, prozatím nezahrnujeme do statistik prodejů – těch jsme zatím prodali v řádech desítek kusů.“
Televize s rozlišením 4K, pro něž je specifický čtyřnásobný počet detailů oproti FullHD technologii, se v obchodech objevily v létě tohoto roku (Sony, Toshiba), na podzim je pak následovaly další značky. „V našem sortimentu mohou zákazníci vybírat ze široké nabídky Ultra HD (4K) televizorů od všech významných značek – LG, Panasonic, Philips, Samsung, Sony, Toshiba,“ upřesňuje Tomáš Jirák.

Facebook

Lidé chtějí větší televize
Další analogie se západní Evropou spočívá v preferenci rozměru úhlopříček obrazovek. „Zatímco zájem o klasické 32“ televizory je víceméně stejný, ve větších velikostech se zvyšuje poptávka o 46“ modely na úkor 40“. Zákazníci začali výrazně preferovat TV o úhlopříčce 50“ a větší, kterých letos prodáváme o 30 % více než v loňském roce,“ doplňuje Jirák.
Narůstá i obliba dražších, luxusnějších televizí. „Zaznamenáváme stále větší zájem o špičkové televizory. Tomu jsme přizpůsobili i náš sortiment. Proto patří prodejna v Praze na Andělu a ostravský Avion na českém trhu mezi obchody s největší nabídkou těch nejkvalitnějších televizí,“ říká Tomáš Jirák ze společnosti Datart. „Na jedné ploše mohou zákazníci najít 9 modelů 4K, 1x OLED a dalších 10 modelů v extra velkých úhlopříčkách od 58“ výše. Na prodejně Anděl je navíc vlajková loď Samsung UE85S9 za 878.990 - taktéž 4K a úhlopříčkou 85 palců. Pro zákazníka, který má zájem utratit za TV více než 50 000 Kč, neexistuje větší ráj. Samozřejmostí je personál speciálně školený na tento druh TV. Všechny modely máme navíc skladem k okamžitému dodání - s výjimkou 85 palcové televize Samsungu, která se vyrábí jen přímo pro konkrétního zákazníka.“

Každá druhá prodaná televize je SMART
Neustále roste zájem i o 3D televizory a SMART TV. „Prodeje vykazují meziroční kusový nárůst prodeje 3D televizorů 8 %. V roce 2012 ze všech prodaných TV bylo 3D 25 %, zatímco v roce 2013 už to bylo 33%. Kusový podíl SMART televizorů v roce 2012 byl 38 % ze všech prodaných TV, zatímco v roce 2013 už to bylo dokonce 58 %, tedy více než každá druhá prodaná televize byla SMART. Čísla jsou opět srovnatelná s trendy zemí v západní Evropě,“ uzavírá prezentaci aktuálních výsledků společnosti Datart Tomáš Jirák.

Redakce FFN

www.datart.cz